جشنواره بین المللی موسیقی "صدای آسیا" در آلماتی

این جشنواره در سال 2023 پس از 19 سال وقفه دوباره احیا و به مدت سه روز در روزهای 28، 29 و 30 ژوئیه ماه برگزار شد. مراسم افتتاحیه به طور سنتی در محوطه پیست یخ کوه مرتفع "مدئو" برگزار شد. آسخات اورالوف، وزیر فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان در مراسم افتتاحیه شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

جشنواره بین المللی موسیقی «صدای آسیا» به مدت سه روز در پیست یخی «مدئو» در ارتفاعات آلماتی برگزار شد.

این جشنواره در سال 2023 پس از 19 سال وقفه دوباره احیا و به مدت سه روز در روزهای 28، 29 و 30 ژوئیه ماه برگزار شد. مراسم افتتاحیه به طور سنتی در محوطه پیست یخ کوه مرتفع "مدئو" برگزار شد. آسخات اورالوف، وزیر فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان در مراسم افتتاحیه شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت. به گفته وی، از این پس جشنواره «صدای آسیا» به یک جشنواره سالانه تبدیل می شود و از سال آینده به صورت سنتی، به عنوان جشنواره بین المللی برگزار می شود.

وی گفت: "وزرای فرهنگ کشورهای ترک همین الان در  حال تماس هستند و از من می پرسند که مسابقه بین المللی هنرمندان صدای آسیا در سال آینده چه تاریخی برگزار می شود تا بهترین هنرمندان خود را برای شرکت در آن اعزام کنند. صدای آسیا ویژند بدون انکار پذیر کشور قزاقستان است و از آن حمایت و ترویج خواهیم کرد، زیرا این نه تنها یک رخداد موسیقی است، بلکه یک جریان توریستی هم است، و این ظرفیت عظیمی برای توسعه گردشگری آلماتی و کل منطقه را دارد."

شایان ذکر است که شریک عمومی و برگزارکننده جشنواره "صدای آسیا 2023" Halyk Bank قزاقستانی است.

  "صدای آسیا" یک جشنواره بین المللی موسیقی است که از سال 1990 تا 2005 هر ساله در آلماتی برگزار می شد. «صدای آسیا» برای اولین بار در سال 1990 در آلماتی برگزار شد. در آن نوازندگان مشهوری از 15 کشور جهان شرکت داشتند. در آن سال ها، این جشنواره یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی در قاره اوراسیا به شمار می رفت.

نکته: جشنواره بین الملی موسیقی «صدای آسیا» در قالب مسابقه و استعدادیابی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های هنری کشورهای منطقه است و می تواند بر روند جذب گردشگر و تبادلات فرهنگی غیررسمی کمک کند. ظرفیت ورزشگاه مدئو 8500 نفر است و قیمت بلیط این جشنواره به ترتیب 10، 150 و 300 یورو بود.

مبنع:

https://www.zakon.kz/kultura-shoubiz/6401610-v-almaty-posle-19letnego-pereryva-vnov-prokhodit-muzykalnyy-festival-aziya-dauysy.html

کد خبر 16518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =